Eerste Kamer Financiën, Economische Zaken, Onderwijs, Buitenlandse Zaken, Defensie, Ontwikkelingssamenwerking

Bastiaan van Apeldoorn

Bastiaan van Apeldoorn (1970) woont in Haarlem en is sinds 2015 lid van de Eerste Kamer.

Bastiaan van Apeldoorn

Biografie

Als politicoloog is hij verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is opleidingsdirecteur en hoofddocent Internationale Betrekkingen aan de Vrije Universiteit. In de Eerste Kamer houdt Bastiaan zich bezig met financiën, Europa, defensie, buitenlandse zaken en (hoger) onderwijs.

Bastiaan voelt zich thuis bij de SP vanwege de fundamentele kritiek op het kapitalistische systeem: 'Het systeem berust op onrechtvaardigheid en ongelijkheid. Ook verzetten we ons, vaak als enige, principieel tegen oorlogen die contraproductief werken. De SP biedt alternatieven voor het neoliberale kapitalisme. Door mee te besturen én acties te voeren brengen we die alternatieven ook in praktijk. Zo voegen we daad bij het woord en helpen we problemen op te lossen en concrete verbeteringen te realiseren.'

Lees hier meer informatie over het werk van de SP-fractie in de Eerste Kamer.

Bastiaan van Apeldoorn op SP.nl