Tribune 05/2012 :: Emile Roemer: Klaar om te kiezen

Column

Emile Roemer

Klaar om te kiezen

Moeten we wel verkiezingen houden in crisistijd? Die vraag is me vaak gesteld de afgelopen weken. Zo’n vraag verdient een eerlijk antwoord: ja, als het meest rechtse kabinet ooit gevallen is dan moeten we snel werken aan een sociaal alternatief.

We staan voor grote problemen. De haperende economie, het gebrek aan vertrouwen van mensen in de politiek en de ­harde klappen die Rutte wilde uitdelen aan de midden- en lage inkomens. Nu meer dan ooit is de SP nodig om ons land op te bouwen.

Onze partij is hét sociale alternatief voor Nederland geworden. Ik reken op de inzet van alle leden om van deze verkiezingen een groot succes te maken. Er is veel werk te verzetten. We gaan de straten op, de deuren langs. Als geen andere partij zijn wij diepgeworteld in de samenleving en verbonden met de mensen. Meer nog dan anders moeten we die banden aan­halen en de mensen overtuigen dat de SP de beste garantie is voor een centrumlinks kabinet.

Dankzij onze leden is de SP de meest actieve partij van Nederland. Wilt u ook helpen? Neem dan contact op met uw ­lokale afdeling en kijk wat ú kunt doen. Verkiezingstijd is ook de beste tijd om onze basis te verbreden. Een tijd om nieuwe leden in te schrijven, de afdeling te versterken en de partij nog groter te maken.

De mensen willen het, wij kunnen het. De SP is klaar om te regeren. Samen kunnen wij zorgen dat de SP in het bestuur komt. Doet u mee?

Emile Roemer, fractievoorzitter SP