Tribune 6/2011 :: Emile Roemer: Wat weegt een koe?

Tribune, juni 2011

Column

Emile Roemer

Wat weegt een koe?

Wat weegt een koe? Ik zou zeggen: 675 kilo, al weet ik dat niet helemaal zeker. Iemand anders zegt misschien 875 kilo. We weten het niet precies, maar wat blijkt nu? Hoe meer mensen meedoen hoe dichter we het gewicht van de koe naderen.

Voor de meeste SP’ers is dit natuurlijk geen nieuws. Samen weten mensen meer dan alleen. Vraag één buurtbewoner naar de veiligheid in de buurt en je komt een hoop te weten. Maar doe een enquête in de hele buurt en je weet werkelijk alles! En wie goed luistert hoort niet alleen klachten, maar ook heel veel oplossingen.

Dat geldt ook voor de zorg. Daarom hebben we samen met Maurice de Hond een speciale site ontwikkeld om mensen bij elkaar te brengen om samen voorstellen te bedenken om de zorg beter en goedkoper te maken. ‘Crowdsourcen’ noemen we dat: met veel mensen ervoor zorgen dat de beste oplossing boven komt drijven.

Kijk gerust eens op www.sp.nl/tipsvoorzorg. Help mee met het bedenken van goede voorstellen om de zorg te verbeteren. Voorwaarde is dat de voorstellen praktisch zijn, snel in te voeren en niet veel geld kosten. Iedereen kan zijn zegje doen en samen stemmen we voor de beste voorstellen. Laten we samen de zorg beter, menselijker én betaalbaar maken. Doe mee en kijk snel op www.sp.nl/tipsvoorzorg!