De SP in woord en daad

Solidariteit is voor ons niet alleen een zaak van woorden, maar vooral van daden.

Bij onze lokale hulpdiensten kunnen mensen terecht voor gratis juridisch advies. We voeren acties tegen huurverhoging en voor een betere beloning in de zorg. Wij strijden tegen discriminatie, achterstelling en onderdrukking.

Vóór vrijheid, solidariteit en eerlijke kansen voor iedereen. Tegen zakkenvullers en voor de vakkenvullers. De economie moet er zijn voor de mensen. Niet de macht van het grote geld, maar de mensen moeten de toekomst kunnen bepalen.

Al onze politici dragen een groot deel van de vergoedingen die zij als volksvertegenwoordiger krijgen af aan de partij (de afdrachtregeling). Daardoor zijn we onafhankelijk, wij laten ons niet betalen door de bedrijven en hun lobbyisten. Die hebben het beleid in dit land al veel te lang bepaald. Plus: SP-politici raken niet gewend aan het Haagse pluche en topsalarissen; zo blijven zij dichter bij de mensen waarvoor we het doen. Dankzij de afdracht en de contributie van onze leden organiseren we de mooiste dingen.

Alleen als we samenwerken en ons organiseren kunnen we het morgen echt beter maken.

‘OMDAT DE SP ECHT STAAT VOOR DE ZORG’

Verpleegkundige Gladys Vianen: ‘In het begin van de coronatijd werden wij als helden onthaald door de politiek. Maar partijen die eerst zeiden dat we een betere beloning verdienen, krabbelden later terug. Omdat ik heb gemerkt dat de SP echt staat voor de zorg ben ik afgelopen zomer lid geworden. Mensen met mijn beroep zijn niet gauw geneigd om in actie te komen. We hebben immers voor dit werk gekozen omdat we anderen willen verzorgen. Maar de situatie in de zorg wordt onhoudbaar, omdat steeds minder mensen kiezen voor mijn vak. De werkdruk is enorm hoog. Mede dankzij de SP voel ik me nu wel strijdbaar. Ik ben klaar om mijn vuist omhoog te gooien, omdat wij meer waardering verdienen.’

‘HET VOELT ALS FAMILIE’

Dirk van Oostaijen: ‘Dertien jaar geleden ben ik lid geworden. Maar eigenlijk stemde ik de tien jaar daarvoor ook al op de SP. Het leukste vind ik het contact dat je als actief SP-lid op straat en aan de deur hebt. Binnen de lokale SP-afdeling draait alles om samenwerken. Het voelt na een tijdje als familie. Mijn hele werkende leven ben ik al lid van de Nederlandse Politiebond: daar ervaar ik ook die sfeer. Inmiddels ben ik gepensioneerd en actief binnen het seniorennetwerk van de vakbond. De strijd voor een goed pensioen gaat mij aan het hart. Het irriteert me mateloos dat de pensioenfondsen zich van de regering arm moeten rekenen. De SP is de partij die zich daartegen verzet.’

Sluit je aan bij onze beweging en help mee ons land eerlijker te maken.

Je ontvangt direct een gratis welkomstpakket en blijft op de hoogte van ons laatste nieuws.

Ja, ik word lid van de SP en beslis mee!