publicatie

Nieuw SP-partijkantoor

‘Dat past bij de SP’

tekst: Rob Janssen foto’s Paul Peters

Komend voorjaar verhuist het SP-hoofdkantoor van Rotterdam naar Amersfoort. In mei is de renovatie van het gebouw gestart en in november hebben de bouwvakkers het hoogste punt bereikt 2 ,

foto 2

waaruit ze een betonnen cilinder sneden die ze feestelijk hebben aangeboden aan Jan Marijnissen. 1

foto 1

De cilinder zal een apart plekje krijgen in het gebouw als alles voltooid is. Tot begin december stond het gebouw in de steigers. Eerst werd het ‘ingepakt’ in isolatiemateriaal en vervolgens gestuct ( 4 , 6 ).

foto 4

foto 6

‘Een heel eenvoudige ingreep met een fris en aangenaam resultaat ( 3 )’,

foto 3