Tweede Kamer Woordvoerder Wonen, Buurten en Leefbaarheid, Krimp, Energie en gevolgen Gaswinning

Sandra Beckerman

“Georganiseerd onrecht bestrijden we met georganiseerde strijd”

Sandra Beckerman

Meer over Sandra

Ik ben gepromoveerd archeoloog en woon in de Oosterparkwijk in Groningen.

Al tientallen jaren plegen politiek en Shell roofbouw op mijn provincie. Keer op keer was wat onder de grond zit belangrijker dan wat er boven leeft. De staat en Shell verdienden samen ruim 300 miljard euro aan de gaswinning maar veel gedupeerden staan nu in de kou. Groningers raken hierdoor dubbel ontheemd: ze zijn hun thuis kwijt door de aardbevingen en ze worden door hun eigen overheid in de steek gelaten.

Groningen heeft nooit iets cadeau gekregen. Steeds moesten we het gevecht aan met de gasgiganten. Steeds moeten we knokken tegen Haagse vernielzucht en onverschilligheid. In dat gevecht loopt de SP voorop. Wij weten dat er een toekomst is zonder de NAM en dat de gaswinning fors omlaag moet. Ik ben er trots op dat ik samen met andere Groningers een vuist heb gemaakt tegen de machtsmisbruikers. We organiseren ons en boeken overwinningen. Georganiseerd onrecht bestrijden we met georganiseerde strijd.

Er is veel meer nodig. We moeten de macht terug pakken. In het onderwijs. In de zorg. In de buurt.

Sandra is woordvoerder Wonen, Buurten, Leefbaarheid en Krimp, Energie en gevolgen Gaswinning.

Sandra Beckerman op SP.nl