Kandidaten Tweede Kamer 2017 Kandidaat kamerlid

Nina de Ridder

“Een genuanceerde kritische visie én actie op straat om ongelijkheid in de samenleving aan te pakken, vind je alleen bij de SP!”

Nina de Ridder

Meer over Nina

Een genuanceerde kritische visie én actie op straat om ongelijkheid en onrecht in de samenleving aan te pakken vind je alleen bij de SP. Juist om die reden ben ik ooit lid geworden. Er wordt in Nederland vaak beweerd dat iedereen dezelfde kansen heeft. Helaas bepaalt het gezin waarin je geboren bent steeds meer of je het wel of niet gaat redden in de maatschappij. Je mag het zelf uitzoeken als je door stomme pech tegenslag kent; de overheid geeft steeds minder thuis. Sociale zekerheden worden in rap tempo afgebroken. Ben je ziek? Door het hoge eigen risico word je hiervoor gestraft. Wil je studeren? Dan moet je je maar in de schulden steken. Mensen die het niet dreigen te redden, moeten niet aan hun lot overgelaten worden, maar juist extra ondersteuning krijgen.

De overheid moet er zijn voor de mensen en ook de politiek moet het belang van de bevolking dienen. Daar waar ondoorzichtig is welke belangen vertegenwoordigd worden, ligt willekeur op de loer. Want hoe kan het nou dat onze ouderen niet meer de oude dag krijgen waar ze recht op hebben, terwijl de veroorzakers van de financiële crisis nog steeds ongestraft hun gang kunnen gaan?! De SP is de partij om de macht terug te geven aan de mensen en daar draag ik graag mijn steentje aan bij.