Een einde aan oneerlijke payroll-constructies

Bart van Kent

De initiatiefwet van SP, PvdA en GroenLinks die payroll-constructies aan banden moet leggen werd vandaag behandeld in de Tweede Kamer. Ook het kabinet zegt in het regeerakkoord payroll aan banden te willen leggen. De drie linkse partijen bieden het kabinet een uitgestoken hand door zelf alvast het initiatief hiertoe te nemen.

SP-Kamerlid Bart van Kent: '300.000 Nederlanders werken op papier via een extern payroll-bedrijf, maar doen in de praktijk hetzelfde werk als hun collega’s in loondienst. Deze wet maakt een eind aan het ontwijken van arbeidsvoorwaarden via payroll-constructies. Collega’s met hetzelfde werk krijgen wat ons betreft weer hetzelfde loon, vakantiedagen en pensioen.'

Het is tijd voor rechtvaardigheid! Daarom komen we op 15 september bij elkaar in Rotterdam. Aan de prachtige Wilhelminakade gaan wij laten zien dat het anders kan en rechtvaardiger moet. Met onder andere Javier Guzman en Ewald Engelen. Meld je hier aan!