Kees Slager ontvangt Gouden Tomaat

Deze week ontving Kees Slager de Gouden Tomaat. De uitreiking van de hoogste onderscheiding in de SP gebeurde in het gemeentehuis van Tholen, tijdens de allerlaatste commissievergadering waaraan Kees deelnam, in aanwezigheid van een grote groep partijgenoten. Tiny Kox speldde namens de voorzitter van de SP de onderscheiding bij Slager op.

Kees Slager heeft een belangrijke rol in de SP gespeeld, als Eerste Kamerlid, gemeenteraadslid op Tholen en als geschiedschrijver van de partij. Slager heeft 'Het Geheim van Oss' geschreven, waarin een belangrijk deel van de geschiedenis van de SP wordt beschreven.

Tiny Kox: 'Kees Slager heeft grote betekenis als de historicus die zich niet richtte op koningen, keizers en admiraals, maar de stem van gewone mensen optekende en liet horen. Hij is aard- en nagelvast verbonden aan de Nederlandse invulling van oral history en heeft laten zien hoe belangrijk gewone mensen in en voor onze geschiedenis zijn.'

Onlangs nam Kees Slager een aantal video's op over de geschiedenis van de SP. Je kunt deze hier bekijken

Betrokken SP'ers