Waarom Suus en vele anderen meer waardering willen voor zorgverleners

Toen Suus en vele andere Nederlanders in de afgelopen maanden corona kregen vochten zorgverleners voor hun levens. Zonder te klagen. Wel liepen al deze zorgverleners het risico om zelf besmet te raken of om hun familie te besmetten. Nederland steunde hen toen de crisis op z'n hevigst was door een hartelijk applaus in alle buurten en straten van ons land. Inmiddels vrezen we dat een tweede coronagolf voor de deur staat. Duizenden zorgverleners overwegen om te stoppen met hun zware werk. Ze voelen zich niet gewaardeerd en houden het niet meer vol. Voor Suus en andere (ex-)corona patiƫnten is het duidelijk: onze zorgverleners verdienen meer dan alleen applaus!

Al vanaf de start van de coronacrisis doet de SP voorstellen om zorgverleners beter te waarderen. Ze verdienen het. Maar we kunnen het ons als land ook niet permitteren dat een deel van de zorgverleners overweegt wat anders te gaan doen. We hebben ze allemaal nodig! Eerst blokkeerde de coalitiepartijen meer waardering door tegen ons voorstel te stemmen en afgelopen week, toen het de coalitiepartijen in de Tweede Kamer te moeilijk werd, vluchtten ze weg om een stemming te ontlopen. Dit is weer een klap in het gezicht van al die zorgverleners. Daarom komen we op zaterdag 5 september in actie. Dan is het moment om wat te veranderen en zorgverleners structureel beter te waarderen. We roepen iedereen op om mee te doen en de handen ineen te slaan voor de zorg. Inmiddels is onze petitie al meer dan 100.000 keer getekend.

Kijk op www.eerlijkebeloning.nl om jouw steun uit te spreken!