SP denkt internationaal: goede score bij Kies Grenzeloos

Het verkiezingsprogramma van de SP pakt goed uit voor kwesties als klimaatverandering, armoedebestrijding, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord

De partijenvergelijker heeft de verkiezingsbeloftes van de diverse partijen onderzocht op kwesties als eerlijke handelsakkoorden, het tegengaan van belastingontwijking door multinationals en het afschaffen van EU-exportsubsidies voor landbouw. Op al deze punten komt de SP goed uit de bus.

SP-Kamerlid en woordvoerder Ontwikkelingssamen- werking Ewout Irrgang is blij met de uitkomst: “De SP is een partij die staat voor internationale solidariteit. Wij willen daarom ook niet korten op het budget dat wordt uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking, maar dit juist verhogen voor échte hulp. Ontwikkelingssamenwerking moet niet minder maar beter. Hier hebben we de afgelopen jaren tal van ideeën voor ontwikkeld waarmee we ook een aantal successen hebben behaald. Het is mooi dat nu ook weer uit ons verkiezingsprogramma naar voren komt dat je met een stem op de SP, stemt voor internationale solidariteit.”