'Slimme mensen nodig om dit land menselijk en sociaal te maken'

'De bezuiniging op onderwijs is oliedom,' dat zei Agnes Kant tegen ruim 700 studenten die protesteerden in Den Haag voor meer investeringen in het hoger onderwijs en tegen de bevriezing van de studiefinanciering. 'Natuurlijk is er een economische crisis, maar waar en hoe er bezuinigd wordt, dat is een politieke keuze. De veroorzakers van de crisis blijven buiten schot, en wij bezuinigen onze toekomst weg. We hebben juist slimme mensen nodig om dit land menselijk en sociaal te maken'

ROOD, jong in de SP was ook aanwezig

Kant beschuldigde de partijen die in wisselende vorm de regering hebben gevormd het onderwijs stelselmatig uit te hollen. 'Steeds verdere verhoging van het collegeld, het loslaten van het collegeld voor een tweede studie, de bezuinigingen op de studiefinanciering waarvan elk normaal mens weet dat ie er niet van rond kan komen.”

Het protest dat door de LsVB werd georganiseerd is volgens de organisatie een opmaat naar verdere acties zodra bekend wordt welke plannen de regering precies voor ogen heeft.

Studenten protesteren