Veel jong talent op eerste Liemerse SPopfestival

De Didamse markthal staat zondag 12 september van 18.00 tot 24.00 uur in het teken van het eerste Liemerse SPopfestival. De organisatie van dit popfestijn voor beginnende bands uit de regio is in handen van de afdeling Zevenaar/Didam van de SP. Zes talentvolle regionale bands treden op. Verschillende muziekstijlen zullen te beluisteren zijn, van top-40 muziek tot heavy metal. De organisatie van het SPopfestival heeft bewust voor deze opbouw gekozen: Van rustige naar steeds stevigere muziek. Het festival wordt geopend door Vamp Till Q die zich zal presenteren met populaire top-40 muziek. Daarna het trio Zonder Naam met, zoals ze zelf zeggen, Eigenzinnige Rock. Vervolgens laat de band Hike stevige top-40 muziek horen. Flow speelt jaren 70 en 80 rock, waarna de hard-rockband Ragna Rock zal optreden. De avond wordt afgesloten door Mortal Form die heavy metal ten gehore zal brengen. Ten behoeve van de Zevenaarse jeugd zal zondag twee keer de Plokkenkar richting Didam rijden. Van de markt in Zevenaar tot de markthallen in Didam en wel om 18.00 uur en om 20.30 uur. In een hoek van de markthallen is deze avond ook een informatiemarkt ingericht. Daar zullen onder meer politieke partijen aanwezig zijn, de FNV, de Gelderse Verslavingszorg, jongerenwerk uit Didam en Zevenaar en de GG en GD. Deze laatste organisatie zal informatie verstrekken over alcohol en drugs. De SP hoopt met het SPopfestival en de bijbehorende informatiemarkt tegemoet te komen aan de vraag van jongeren naar meer activiteiten en informatie. Samen met de Stichting popcultuur uit Zevenaar hoopt men er een jaarlijks festival van te maken.

Voor nadere informatie: Wim van Hal (coordinator SPopfestival) tel.: 0316 - 223542.