Lentescholing

In april vindt in navolging op de zomerscholing en de winterscholing, de SP-lentescholingsreeks plaats waarin we het hebben over ‘Milieu en klimaatrechtvaardigheid’. Verdeeld over drie avonden gaan we in op het klimaatprobleem en de oplossingen die ons worden voorgehouden, hebben we het over alternatieven en kijken we wat wij in onze eigen omgeving kunnen doen om milieuproblematiek aan te pakken.

PROGRAMMA

• Dinsdag 13 april om 19:30 uur: ‘Een beter milieu begint niet bij jezelf’ met Jaap Tielbeke.
    Jaap Tielbeke is journalist voor de Groene Amsterdammer en schrijver van het boek ‘Een beter miliue begint niet bij jezelf’. Hierin doorprikt hij de mythes die het huidige klimaatdebat in de greep houden. In plaats van persoonlijke gedragsveranderingen begint echte verandering bij de politiek. Over zijn boek lees je hier meer.

Leestip: Een beter milieu begint niet bij jezelf door Jaap Tielbeke

Kijk terug

• Vrijdag 16 april om 19:30 uur: ‘Op naar een duurzaam herstel’ met Donald Pols
    Donald Pols is directeur van milieudefensie. Zij zijn gestart met een nieuwe campagne genaamd ‘Duurzaam herstel’. Ieder jaar gaat er zo’n 8 miljard euro van ons belastinggeld naar grote vervuilende bedrijven terwijl zij niet meebetalen aan verduurzaming. Donald Pols presenteert 3 goede, en doorberekende alternatieven waar iedereen iets aan heeft. Lees hier meer over de campagne.

• Maandag 19 april om 19:30 uur: De Poppe-methode in de praktijk/Lokaal aan de slag voor een beter klimaat/milieu? met Sandra Beckerman
    Sandra Beckerman is Tweede Kamerlid voor de SP. Zij is onder andere woordvoerder Klimaat. Afgelopen jaren stond Sandra zij aan zij met Groningers die slachtoffer werden door aardbevingen door de gasboringen. Zij weet als geen ander hoe je mensen organiseert op een lokaal onderwerp.

Tijdens deze laatste avond gaat Sandra Beckerman in gesprek met SP’ers die in hun eigen omgeving het klimaatprobleem aanpakken. Zij organiseren mensen op een lokaal onderwerp zoals geluidsoverlast van vervuilende industrie, het opleggen van het scheiden van afval of op energiearmoede.

Kijk terug