column
Agnes Kant:

Tegengas

Het vertrouwen in de coalitie staat op een historisch dieptepunt. Dit is niet vreemd, omdat het kabinet schrijnende maatschappelijke problemen niet oplost.

Bijvoorbeeld de problemen en overlast in de buurten. U zult het niet geloven, maar er komt weer een bezuiniging op de politie aan.

De problemen in de zorg. Ook hier opnieuw bezuinigingen en juist méér marktwerking in plaats van het inzicht dat juist die marktwerking meer kapot maakt dan ons lief is.

En ook als het gaat om de aanpak van de zelfverrijking aan de top laat het kabinet het ondanks de mooie woorden schromelijk afweten.

Dan de plannen om de AOW-leeftijd te verhogen. De mensen zien dit terecht als kiezersbedrog, omdat geen enkele partij dit aan de kiezer heeft voorgelegd. Als we niet oppassen wordt dit onzalige plan er voor de verkiezingen doorheen gejast, terwijl het volstrekt onnodig is om deze sociale verworvenheid om zeep te helpen.

Kortom, dit kabinet heeft flink tegengas nodig. De SP heeft daarvoor de goede alternatieven en de mensen met de juiste inzet en strijdlust. We moeten laten zien welke partij uitzicht geeft op een menselijker en socialer land. Welke partij het écht dag-in-dag-uit opneemt voor de mensen. Samen met ze knokt voor betere buurten, betere zorg en beter onderwijs. Welke partij niet accepteert dat gewone mensen de crisis betalen, terwijl de veroorzakers buiten schot blijven. En welke partij mensen kan mobiliseren in de actie ‘65 blijft 65’.

De SP ligt op koers. Het is nu vooral een kwestie van gas geven.

Betrokken SP'ers