Zorgbuurthuis:

Een plek waar je oud kunt worden, in je eigen vertrouwde buurt

Een plek waar je oud kunt worden, in je eigen vertrouwde buurt. Waar je samen kunt wonen met je partner, ook als de een zorg nodig heeft en de ander niet. Met vers eten, en vaste en bekende gezichten. Zonder de lange gangen van het oude verzorgingshuis, maar kleinschalig, zoals thuis. Dat is oud worden in het Zorgbuurthuis. De SP wil dat deze Zorgbuurthuizen er komen.

Een aantal jaren geleden moesten de verzorgingshuizen sluiten, omdat ouderen langer thuis moesten blijven wonen. Maar veel ouderen kunnen dat niet, of willen liever in een beschermde omgeving zoals het Zorgbuurthuis wonen. Maar zij hebben nu geen keuze meer. Zij kunnen nu alleen nog naar het verpleeghuis als het ├ęcht niet meer gaat, of naar een zorginstelling waar ze flink voor moeten bijbetalen.

De SP heeft zich altijd verzet tegen het besluit van kabinet Rutte-ll met de PvdA om de verzorgingshuizen te sluiten. Nu zijn de verzorgingshuizen er niet meer, en zien steeds meer mensen in dat dit een fout besluit is geweest. Het is daarom nu tijd voor iets beters - het Zorgbuurthuis van de SP.

Inmiddels krijgen we steeds meer steun voor ons voorstel. Van zorgmedewerkers, ouderen, bestuurders, architecten en anderen. Maar ook de minister van Volksgezondheid heeft ons plan omarmd. Samen zorgen we ervoor dat het Zorgbuurthuis er komt!

Steun je ons? Word dan nu lid van de SP. Samen staan we sterker!

Ik wil lid worden van de SP

Lees meer over:

Menswaardig oud worden Overzicht van alle standpunten Verkiezingsprogramma