Kijk terug: Vredessymposium over Israël en Palestina

Nu de bommen neervallen op Gaza en een grondoorlog begonnen is, lijkt vrede tussen Israël en de Palestijnen verder weg dan ooit.

Wat is er in de afgelopen weken gebeurd? Welke belangen spelen? Wat zijn de oplossingen voor de korte én de lange termijn? Hoe moet het internationaal recht weer een plek krijgen op het wereldtoneel? En wat betekent dit voor Nederland? Deze en andere vragen bespraken we op het vredessymposium in De Moed in Amersfoort.

Met gasten uit binnen- en buitenland:

Lilian Marijnissen (fractievoorzitter SP) • Tiny Kox (President van de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa) • Thomas van Gool (projectleider Israël/Palestina bij PAX) • Edwin van 't Pad (The Rights Forum) • Peter Malcontent (docent-onderzoeker politieke geschiedenis aan de Universiteit Utrecht) • Gideon Levy (journalist en columnist van de Israëlische krant Haaretz) • Bernard Sabella (leider Palestijnse delegatie in Parlementaire Assemblee Raad van Europa en professor sociologie) • Jasper van Dijk (Kamerlid SP).