www.sp.nl/ninekooiman

sp.nl/Nine Kooiman

Statement voor Tweede Kamerverkiezingen september 2012

Nine Kooiman

Nine Kooiman werd in 1980 geboren in De Meern. Ze ging daar naar de basisschool en vervolgens in Utrecht naar de havo. Vanaf 1999 volgde zij de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan Hogeschool de Horst. In 2003 sloot ze die opleiding met succes af. Tijdens en kort na deze opleiding werkte Kooiman als groepsleidster bij Bartimeus Hage waar zij meervoudig gehandicapten begeleidde. Na haar opleiding werkte ze Amsterdam en Utrecht als ambulant jeugdhulpverlener en later als gezinsvoogd.

“De praktijk naar de Kamer brengen, dat is iets wat ik hoop te doen als oud jeugdhulpverlener. Het is belangrijk om te weten waarover je praat, niet over papieren maar over mensen.”

Nine Kooiman is sinds 2002 lid van de SP. In haar woonplaats Nieuwegein was zij afdelingsvoorzitter, bestuurslid, commissielid voor de gemeenteraad en gemeenteraadslid. Kooiman begon in 2008 als beleidsmedewerker in de Tweede Kamer. Sinds juni 2010 is zij Tweede Kamerlid voor de SP.

Kooiman woont in Utrecht.

/ :: nieuws

Moed College