Van Nispen krijgt ‘Anker & Ankerprijs’ voor inzet voor rechtsstaat en advocatuur

Op het congres van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten heeft SP-Kamerlid Michiel van Nispen vandaag de eerste ‘Anker & Ankerprijs’ ontvangen voor zijn niet aflatende inzet voor de rechtsstaat in het algemeen en een sterke advocatuur.

De ‘Anker & Ankerprijs’, vernoemd naar de twee bekende broers uit de strafrechtadvocatuur, werd vandaag voor het eerst uitgereikt. Het bestuur van de NVSA lichtte het uitreiken van de prijs toe: ‘SP-Kamerlid Michiel Van Nispen heeft gedurende meer dan 8 jaar, een zeer grote, zo niet essentiële bijdrage geleverd aan het behouden en verbeteren van de rechtsstaat.’

Van Nispen ziet de prijs als een steun in de rug voor zijn werk in de Tweede Kamer: ‘Het is een ontzettend grote eer om deze prijs te mogen ontvangen. Er is met het huidige kabinet helaas nog veel te doen om het voor iedereen mogelijk te maken om zijn recht te halen, om sociaal advocaten een fatsoenlijk salaris te geven en om de rechtspraak dichterbij mensen te brengen. Samen met rechtzoekenden, advocaten en anderen blijf ik mij hiervoor inzetten.’