www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Van Bommel wil snel opheldering behandeling Turkse zanger

16-05-2012 • Kamerlid Harry van Bommel wil opheldering over de vermeende schandelijke behandeling van de beroemde Turkse zanger Arif Sag op Schiphol. Ondanks dat hij zonder visum Nederland in zou mogen, werd hij langdurig ondervraagd. Hij keerde uiteindelijk huiswaarts en nam geen deel aan een concert ter ere van 400-jaar betrekkingen tussen Turkije en Nederland.

Van Bommel: ‘Nederland riskeert hiermee de diplomatieke betrekkingen ernstig te schaden. Enkele dagen eerder kwam Arif Sag ook niet zonder problemen Nederland binnen. Snel moet opgehelderd worden wat de aanleiding was voor deze uitgebreide ondervraging. Indien daarvoor geen duidelijke reden is, moet Nederland haar excuses maken aan hem én Turkije.’ Van Bommel heeft vandaag over de kwestie schriftelijke vragen gesteld aan de minister van Buitenlandse Zaken.

/wereld :: column

/wereld :: video's