www.sp.nl/wereld

Zoeken in /wereld

/wereld :: onze mensen

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Tiny Kox opnieuw naar Rusland voor waarnemingsmissie verkiezingen

29-02-2012 • SP-senator Tiny Kox reist woensdag 29 februari opnieuw naar Rusland om vanuit de Raad van Europa de Russische presidentsverkiezingen te volgen. Kox is hoofd van de waarnemingsmissie van de Raad van Europa. Dertig Europese parlementariërs zijn op uitnodiging van het Russische parlement aanwezig om toe te zien op de gang van zaken rondom de verkiezingen. De missie werkt nauw samen met met de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE).

Tiny KoxKox spreekt in Rusland onder meer met de presidentskandidaten, de voorzitter van de Centrale Kiesraad, binnenlandse waarnemers, het diplomatieke corps en Russische media. Met al deze partijen zal besproken worden hoe de verkiezingscampagne verloopt en hoe hun ervaringen zijn. Zondag observeren de leden van de missie verschillende stemlokalen in verschillende regio's van het land.

Maandagmiddag presenteert Kox zijn bevindingen tijdens een persconferentie. In april volgt de eindrapportage waarin ook de eerdere waarnemingsmissies besproken worden. Kox was vanaf begin november tot begin februari meerdere malen in Moskou vanwege de parlementsverkiezingen van december en ter voorbereiding van deze nieuwe missie. De rapporten van eerdere missies zijn hier terug te lezen.

/wereld :: column

/wereld :: video's