www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Maandag 5 mei Amsterdam - Maandag 5 mei 2014 – Amsterdam Kandidaat voor het Europees Parlement Erik Wesselius neemt deel aan de Vrijheidsdialoog van European Alternatives in Amsterdam.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
SP.nl/wereld

Dossier Birma

De SP steunt de oppositie in Burma en de wereldwijde solidariteitsbeweging tegen het dictatoriale generaalsregime dat al sinds 1988 in Burma aan de macht is. Tal van westerse bedrijven profiteren sindsdien van gunstige investerings- en arbeidsrechtelijke voorwaarden. De SP steunt een internationale actie tegen de Franse oliemultinational Total, die fors in Burma investeert. Afgelopen jaren steunde de SP ook boycotacties tegen investeringen in Burma van bedrijven als Heineken, Triumpf en tal van houthandelbedrijven. Vele afdelingen deden daaraan actief mee.

/wereld :: column

/wereld :: video's