www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld

Dossier Birma

De SP steunt de oppositie in Burma en de wereldwijde solidariteitsbeweging tegen het dictatoriale generaalsregime dat al sinds 1988 in Burma aan de macht is. Tal van westerse bedrijven profiteren sindsdien van gunstige investerings- en arbeidsrechtelijke voorwaarden. De SP steunt een internationale actie tegen de Franse oliemultinational Total, die fors in Burma investeert. Afgelopen jaren steunde de SP ook boycotacties tegen investeringen in Burma van bedrijven als Heineken, Triumpf en tal van houthandelbedrijven. Vele afdelingen deden daaraan actief mee.

/wereld :: column

/wereld :: video's