Lokaal actief SP-lid

'De democratie lokaal organiseren.'

Rob Mollink

Meer over Rob

Ik ben lid van de SP geworden omdat de SP, veel meer dan andere partijen, de democratie lokaal wil organiseren. We hebben de belangrijke taak om mensen duidelijk te maken dat ze wel degelijk invloed hebben op de richting waarin we ons als maatschappij begeven. Als ze maar bereid zijn daarvoor te knokken. Dat laat de SP zien door niet alleen in het parlement, maar vooral ook daarbuiten actief te zijn.

In het dagelijks leven ben ik medewerker van de Tweede Kamerfractie van de SP. Ik help onze Kamerleden bij het voorbereiden van debatten, doe onderzoek en schrijf artikelen en persberichten. Daarnaast ben ik als vrijwilliger actief voor de Haagse SP-afdeling. Samen met andere SP’ers trekken we de wijken in om bewoners te vragen hoe het is gesteld met ‘hun’ wijk. Hoe staat het met de veiligheid? Is de wijk goed bereikbaar met het openbaar vervoer, hoe is het contact met de woningcorporaties, en dergelijke. Als er zaken aan verbetering toe zijn, ondernemen we samen met deze bewoners actie.

De afgelopen jaren zijn er verschillende thuiszorgdemonstraties geweest. Deze grepen me in het bijzonder aan omdat uit de gesprekken die je met mensen voert, blijkt dat ze er niet voor zichzelf staan. Ze komen vooral op voor de belangen van de mensen die zij verzorgen. Zelfs nu ik dit typ krijg ik kippenvel van de bevlogenheid van de thuiszorgmedewerkers. Als medewerker heb ik de SP Tax Free Tour mede mogen organiseren. Tijdens deze tour hebben we belangstellenden de mogelijkheid gegeven om de wondere wereld van zogenaamde brievenbusmaatschappijen te aanschouwen; bedrijven die vooral op papier bestaan, maar vooral worden gebruikt om veel geld doorheen te sluizen, dat amper wordt belast.