Eerste Kamer Koninkrijksrelaties, Infrastructuur, Milieu en Ruimtelijke Ordening, Economische Zaken, Sociale Zaken

Meta Meijer

'De mens staat voorop, in binnen- en buitenland.'

Meta Meijer

Biografie

Meta Meijer (1969) woont in Amsterdam en is sinds 2015 lid van de Eerste Kamer. Meta werkt als communicatiemedewerker voor de SP. Eerder was ze werkzaam bij milieudefensie en lid van de raad van het stadsdeel Amsterdam-Oost en van 2002 tot 2010 raadslid in Amsterdam.

Meta houdt zich in de Eerste Kamer bezig met infrastructuur, milieu, ruimtelijke ordening, economische zaken en koninkrijksrelaties. 'Mijn belangrijkste motivatie om voor de SP actief te zijn, is dat wij ons echt wat aantrekken van mensen. In een tijd waarin slechts 62 mensen evenveel bezitten als de halve wereldbevolking, is een eerlijker verdeling hard nodig. Dit is ook wat ik in de Eerste Kamer wil bereiken: met heldere standpunten meerderheden vinden om slechte ideeën te laten stranden, en goede voorstellen erdoor te krijgen.'

Lees hier meer informatie over het werk van de SP-fractie in de Eerste Kamer.

Meta Meijer op SP.nl