Kandidaten Tweede Kamer 2017 Kandidaat kamerlid

Hans Boerwinkel

Het is schandalig dat mensen in een rijk land als Nederland gebruik moeten maken van de voedselbank en de zorg die ze nodig hebben niet kunnen betalen.

Hans Boerwinkel

Meer over Hans

Hans Boerwinkel is op 22 december 1965 geboren in Amsterdam. Hij groeide op in een gezin met een broertje en zusje in het dorp Heteren in de Betuwe. Tijdens zijn middelbare school is hij gaan drummen en o.a. gitaar en toetsen gaan spelen en dat doet hij tot op de dag van vandaag met plezier als er tijd en gelegenheid voor is. Hij is toen hij 17 was gaan werken als lasser/kachelbouwer,  is daarna de ICT in gegaan, heeft managementfuncties gehad en is ondernemer geweest.

"Ik vind het onvoorstelbaar wat mensen elkaar aan kunnen doen, maar ook wat de maatschappij mensen aan doet. Ik ben vanaf mijn jeugd bezig met knokken voor verandering, klein of groot."

Na een tumultueus 2002, waarin o.a. Pim Fortuyn werd vermoord, er een kabinet met de LPF kwam en weer viel en er steeds meer spanning in Irak kwam, is hij op 22 januari 2003 lid van de SP geworden. Na oprichting van de SP afdeling Doetinchem was Hans de eerste voorzitter. Bij de raadsverkiezingen van 2014 was hij lijsttrekker en sinds die tijd fractievoorzitter van een fractie van 5 raadsleden. Sinds juni 2015 is hij daarnaast fractiemedewerker sociale zaken bij de Tweede Kamerfractie.

"Ik wil me blijven inzetten voor alle mensen in Nederland, maar vooral voor die mensen die het niet redden. Het is schandalig dat mensen in een rijk land als Nederland gebruik moeten maken van de voedselbank en de zorg die ze nodig hebben niet kunnen betalen".

Hans heeft twee zoons, Joey (1994) en Bjurn (1996), en woont sinds 1997 met veel plezier in Doetinchem.