Kandidaten Tweede Kamer 2017 Hoofdredacteur Tribune

Diederik Olders

De VVD heeft met steun van bijna alle partijen de mensen machtelozer gemaakt; tijd dat de mensen de macht terugpakken.

Diederik Olders

Meer over Diederik

Diederik Olders is geboren in 1970 in Arnhem en opgegroeid in Huissen (nu gemeente Lingewaard). In Eindhoven rondde hij de HTS Bedrijfskunde af; daarna ging hij filosofie studeren in Rotterdam en werkte hij onder andere als zzp’er – tekstschrijver. Hij doceerde argumentatieleer en debatteren. Zo kwam hij als ‘externe’ scholer bij de SP terecht; al snel voelde het als thuis. Na het referendum over de Europese Grondwet werd hij SP-lid en actief in de SP-afdeling Rotterdam. Toen er een redacteur gezocht werd bij de SP, twijfelde hij niet. Diederik werkte daarna nog bij het Wetenschappelijk Bureau van de partij, en sinds 2009 is hij hoofdredacteur van ons partijblad, de Tribune. Hij wil ook als volksvertegenwoordiger werken aan een Nederland en een wereld waar niet de ongelijkheid en de tegenstellingen groeien, maar de solidariteit.

Diederik Olders op SP.nl