Succes in strijd tegen roofinvesteerders op campings

De SP bracht grote taarten naar de recreanten op camping Sandevoerde. Zij strijden met succes voor behoud van hun geliefde recreatieplek. Ze willen niet wijken voor de rijken. Vorige week stelde de geschillencommissie hen in het gelijk, ze mogen voorlopig blijven.

Camping Sandevoerde is helaas niet uniek. Overal in het land worden campings en vakantieparken opgekocht om er luxe vakantiehuisjes en vakantievilla’s te bouwen. Mensen met een stacaravan of chalet, die er vaak al decennia komen, krijgen te horen dat hun plek verdwijnt. Poen gaat hierbij vaak boven fatsoen.

Samen met de recreanten voert de SP al lange tijd actie om dit te stoppen. SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman: “Het succes dat de recreanten op Sandevoerde nu hebben geboekt geeft hoop. Actievoeren heeft zin! Dit smaakt naar meer.” De SP feliciteert de recreanten en denkt met hen over de nodige vervolgstappen. “Het Zandvoortse succes is een opsteker. Nu moeten we samen zorgen dat ook andere recreanten gaan winnen.” De partij roept recreanten van wie de camping opgekocht dreigt te worden op om mee te doen aan nieuwe acties.