65 jaar, trillend op mijn benen

Een goede oude dag staat op het spel. Daarom komen we zaterdag in actie. Ruim tien jaar geleden zong Frits Lambrechts al het actielied ‘65 jaar, trillend op mijn benen’, toen tegen het verhogen van de AOW leeftijd. Die AOW leeftijd wordt intussen nog steeds verder verhoogd, maar nu wil het kabinet Rutte 4 de AOW ook nog loskoppelen van de stijging van het minimumloon. Dat vraagt natuurlijk opnieuw om actie! En dat doen we: zaterdag 12 februari om 14.00 uur in Utrecht.

En dit vraagt natuurlijk ook om een nieuw actielied van Frits Lambrechts! Samen met artiesten Sylvia Alberts, Pierre van Duijl, Groep Fosko en Ella Wonder nam hij een nieuwe versie van ’65 jaar, trillend op mijn benen’ op in de studio van het Metropole Orkest. Als u goed kijkt ziet u misschien ook wat bekende SP’ers.

Bekijk hier de videoclip

Zaterdag komen we dus in actie. Dat is hard nodig. De koppeling van de AOW aan de stijging van het minimumloon is heel belangrijk om de koopkracht van ouderen op peil te houden. Zo belangrijk dat de koppeling al veertig jaar lang in de wet is geregeld. En die koppeling willen ze nu loslaten. Dat betekent dat niet alleen de pensioenen niet meestijgen met de prijzen, maar dus ook de AOW niet meer. En dat terwijl de prijzen van de boodschappen, de energierekening, de huren en benzine enorm stijgen. Dit betekent weer een klap voor de koopkracht van gepensioneerden. En daarom komen wij in actie! Aankomende zaterdag, om 14:00 uur in Utrecht.

Ik hoop u zaterdag in Utrecht te zien, meld u nu aan en strijd mee!

Ik doe mee