#UitHetHart - Geef de zorg een stem en gezicht

De waardering voor de zorg is groot. Maar toch is het nu anders dan in de eerste golf. Toen kreeg de zorg applaus en zagen we op tv elke avond de ‘Frontberichten’. Nu hebben zorgverleners te maken met agressie en onbegrip. En voor die structurele salarisverhoging moeten we nog steeds vechten. Om de zorg ook in deze tweede golf een stem én een gezicht te geven, geven wij onze zendtijd (voor politieke partijen op tv) nu aan de zorg onder de naam #UitHetHart.

Werk jij in het ziekenhuis, de thuiszorg, ouderenzorg, gehandicaptenzorg of ergens anders in de zorg? Stuur dan aan het eind van je werkdag een filmpje aan ons! Wat heb je meegemaakt? De mooie momenten, de zware momenten. Hoe gaat het met jou en je collega’s? Wat wil je delen? Stuur je video naar ons via mail naar boodschap@sp.nl.

Ken jij mensen die in de zorg werken? Stuur hen dan vooral deze uitnodiging  om hun boodschap te delen. Wij zorgen dat een compilatie van de boodschappen op tv en online te zien is.

Mijn boodschap via Facebook Messenger

Mijn boodschap via mail

Hoe maak je het makkelijkste een mooi filmpje?

• Houd je telefoon recht op dan kan je je filmpje in de selfiestand opnemen van jezelf.
  • Zorg voor voldoende licht op je gezicht. Ga met je gezicht bijvoorbeeld richting een raam of lamp zitten, niet met je rug naar het licht toe.

Als je klaar bent dan kan je videoboodschap sturen via:

Vergeet niet je naam en jouw telefoonnummer of email te sturen, dan kunnen we contact met je opnemen als we nog vragen hebben over het filmpje.