Wie is de grootste pensioengraaier?

De kans op pensioenverlagingen neemt toe en pensioenen stijgen al jaren niet mee met de prijzen terwijl pensioenbestuurders jaar in jaar uit meer in hun zakken steken. Het is nu de hoogste tijd om deze praktijken aan te pakken. Daarom houdt de SP dit jaar de Grootste Graaier-verkiezing om de grootste pensioengraaier van Nederland te vinden. SP-Kamerlid Bart van Kent stelt voor om de topsalarissen van pensioenbestuurders maximaal gelijk te stellen aan het salaris van de minister-president. Van Kent: ‘Net als in de zorg en bij de woningcorporaties blijkt telkens weer: als je het aan de markt overlaat, slaan de bestuurders aan het graaien. Als bestuurders zelf geen grenzen kunnen stellen, wil de SP dat de politiek hen grenzen oplegt.’

Breng je stem uit!

Uit onderzoek naar de jaarverslagen van de pensioenfondsen en pensioenuitvoerders blijkt dat pensioenbestuurders met salarissen van honderdduizenden euro’s geen uitzondering zijn. Dit is onacceptabel want dit is geld van werkenden en gepensioneerden. Wij vinden dat het nu de tijd is om hier iets aan te doen. Vind jij ook dat er een einde moet komen aan deze exorbitante beloningen? De winnaar krijgt de KoolmeesCup voor de grootste graaier, vernoemd naar Minister Koolmees die nu weigert om het graaien aan te pakken.

Blijf op de hoogte!

De SP zet zich in voor genoeg betaalbare huizen, voor eerlijke zorg, voor veilige buurten en voor nog veel meer. We doen onderzoek, voeren actie, organiseren bijeenkomsten en doen voorstellen. Zorg dat je op de hoogte blijft, mis het niet!

Betrokken SP'ers