Zorgverleners vangen vluchtende Kamerleden op

zorgactie zorg

Het was een klap in het gezicht voor de zorgverleners toen Kamerleden van de coalitiepartijen vorige week woensdag uit de Tweede Kamer vluchtten op het moment dat er gestemd moest worden over een motie voor meer waardering voor zorgverleners. En dat terwijl juist nú duizenden zorgverleners overwegen om te stoppen met hun zware werk en er gevreesd wordt dat een tweede coronagolf voor de deur staat. Aanstaande woensdag zal er opnieuw gestemd worden voor meer waardering voor de zorg. Om te voorkomen dat de Kamerleden van de coalitie weer het gebouw uitrennen komen zorgverleners in actie.

Kamerleden worden uitgenodigd om naar de verhalen van de zorgverleners te luisteren. Zij en hun families lopen grote risico's tijdens de coronacrisis, daar hoort een eerlijke beloning bij. Het is te hopen dat de Kamerleden die eerder wegrenden of tegenstemden nu wél over de brug willen komen. Als er een Kamerlid toch probeert weg te rennen, dan hebben de zorgverleners een speciale opvangtent voor hen klaarstaan.

De petitie van de SP voor meer waardering voor de zorg is inmiddels al meer dan 100.000 keer ondertekend.

Kijk op www.eerlijkebeloning.nl om jouw steun uit te spreken!