Doe mee: bloeiend monument tegen gaswinning in Groningen

Bloeiend verzet

In Groningen is grote schade door gaswinning en aardbevingen. Veel Groningers strijden al jaren om de gaswinning omlaag en schade vergoed te krijgen. Zij verdienen bloemen, waardering voor hun strijd. Daarom willen we een bloembollenveld als eerbetoon aan alle helden die strijden tegen de gaswinning in Groningen. Dit monument maken we samen! Doe mee: doneer een bol en laat een bericht achter voor de Groningers.

Deze actie wordt breed gesteund. Er zijn honderden bloembollen verkocht en uit het hele land komen steunbetuigingen binnen. Ook heeft een keur van bekende Groningers zich aan het initiatief verbonden. De komende weken zal een Bloeiend verzet-tour door Groningen trekken om steun te verzamelen.

Naast Groningen komt de Bloeiend verzet-tour ook naar:

• 14 oktober: Utrecht, Emmeloord
  • 21 oktober: Rotterdam
  • 28 oktober: Groene Hart
  • 3 november: Amsterdam
  • 4 november: Den Haag, Assen

We nodigen iedereen uit om bollen te doneren maar ook om te komen helpen de bollen te poten. Dit gebeurt op zaterdag 11 november. Op die dag zal er een feest worden georganiseerd met sprekers en muziek. Wil jij daarbij zijn? Ga snel naar www.bloeiendverzet.nl en laat weten dat je op de hoogte gehouden wilt worden.

Deze actie wordt ondersteund door:

Ron Jans (FC Groningen), Kira Dekker (muzikant), Sandra Beckerman (Tweede Kamerlid SP), Groninger Bodembeweging, Milieudefensie, Henk Scholte (presentator), platform kerk en aardbeving, Dick Heuvelman (sportjournalist), Harm Noor (omroeper bij hardloopwedstrijd), Marlene Bakker (muzikant), Eltje Doddema (muzikant), Alex Vissering (muzikant) en Dion Bouwes (muzikant), Chris Garrit (ex-nachtburgemeester en artiest), Annemarie Heite (de Stille Beving), Annes Bakker (kunstenaar), Henk Nijboer (Tweede Kamerlid PvdA), Dion Graus(Tweede Kamerlid PVV), Frank Wassenberg (Tweede Kamerlid PvdD), Leonis Sazias (Tweede Kamerlid 50Plus), Fries Wolma (muzikant), Burgemeester Marijke van Beek (Eemsmond), fractievoorzitter in Provinciale Staten Stieneke van der Graaf (ChristenUnie), Anne Kuik(Tweede Kamerlid CDA), Liesbeth van Tongeren (Tweede Kamerlid GroenLinks), Gasberaad, Van Graan naar banaan, Houd Groningen Overeind