Duizenden mensen in actie tegen TTIP en CETA

Demonstratie tegen CETA en TTIP

Ruim achtduizend mensen, waaronder honderden leden van de SP en ROOD, voerden vandaag actie in Amsterdam tegen de neoliberale handelsverdragen TTIP en CETA. SP-fractievoorzitter Emile Roemer: 'Het moet afgelopen zijn met handelsverdragen die onze democratie uithollen en onze sociale rechten onder druk zetten. Het wordt tijd voor eerlijke handel waarin sociale waarden voorop staan.'

Ook Kamerlid Jasper van Dijk en Europarlementariër Anne-Marie Mineur waren aanwezig. Van Dijk: 'Het verzet tegen TTIP en CETA groeit met de dag. TTIP is al in de ijskast gezet en ook CETA staat onder grote druk. We gaan alles doen om die verdragen voorgoed van tafel te krijgen, als het moet met een referendum.' Mineur: 'Het verzet van de Walen tegen CETA verdient groot respect, wij hebben ze vandaag een hart onder de riem gestoken. Mocht CETA alsnog worden ingevoerd, dan zijn er inmiddels 180.000 handtekeningen voor een referendum.'

Teken ook voor een referendum over TTIP en CETA: https://ttip-referendum.nl/

Betrokken SP'ers