SP organiseert meldweek postbezorgers

De aanhoudende veranderingen bij PostNL veroorzaken veel klachten van postbezorgers en andere medewerkers. Postbezorgers melden kortere richttijden, dat aan- en aflooptijden niet meer vergoed worden en dat er regelmatig druk wordt uitgevoerd vanuit het management. Het comité Red de postbode, een initiatief van SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen, organiseert daarom een meldweek.

Gesthuizen: 'We krijgen veel signalen dat de reorganisatie op veel plekken tot problemen leidt. Dat wil ik graag in kaart brengen. Ik roep alle medewerkers van PostNL dan ook op om hun ervaringen over de nieuwe richttijden aan ons te melden. Postbezorgers hebben recht op fatsoenlijke arbeidsomstandigheden en een stabiele werkomgeving. Hoe meer verhalen wij binnen krijgen, hoe beter we dat aan kunnen pakken.'

Het actiecomité Red de Postbode strijdt sinds 2009 voor goed werk voor postbodes en postbezorgers. Op de site is de vragenlijst van de meldweek te vinden.

Betrokken SP'ers