Stageplaats Online vormgeving

De SP heeft binnen het mediateam van de SP in de Tweede Kamer een

Stageplaats Online vormgeving

De stage
Tijdens een stage bij het SP-mediateam in de Tweede Kamer leer je het politieke werk goed kennen. Het mediateam is continu bezig met nieuwe manieren om onze politieke boodschap bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen. De stage is een mooi moment om theorie naar de praktijk om te zetten. Op deze manier helpt het je bij  je afstuderen door veel ervaring in de praktijk op te doen op een enerverende plek in politiek Den Haag. Tijdens de stage zal je je met name richten op online content en hoe deze zo aansprekend mogelijk te maken.

Het team
Het SP mediateam werkt vanuit de Tweede Kamer in Den Haag en houdt zich zowel bezig met persvoorlichting, algemene communicatietaken, alsook met het vormgeven en verspreiden van eigen content via online kanalen. Daarbij is zowel aandacht voor de kansen en resultaten in het parlementaire werk, maar ook voor het SP-werk in de buurten in het land. Het team is continu bezig met het vinden van nieuwe en betere manieren om mensen via online kanalen te betrekken, in een werkomgeving waar ruimte is voor het uitproberen en testen van nieuwe dingen. Dagelijkse begeleiding vindt plaats binnen dit team waar jij deel van uit zult maken. Daarbij zal de teamleider van het mediateam regelmatig begeleidingsgesprekken met jou voeren en voortgang bespreken. Kortom, een omgeving waarbinnen je veel kunt leren!

Jouw profiel
Afhankelijk van jouw opleiding kunnen wij een meewerkstage bieden of een afstudeerstage. De precieze opdracht stellen we vast in overleg, maar zal zich met name richten op het maken van online content en hoe deze zo aansprekend mogelijk te maken. Je volgt een opleiding in de richting vormgeving en beeld, met focus op social media. Je hebt interesse in de laatste ontwikkelingen op het gebied van online media en vindt het leuk om het politieke handwerk van online media te leren. Ook vind je het leuk om te ontdekken waar kansen liggen op dit gebied. Je wilt zelf ook bijdragen aan het ontwikkelen van online content. Beschikbaarheid en aantal werkdagen stellen we vast in overleg. Je bent bereid om te werken vanuit de SP-fractie van de Tweede Kamer in Den Haag. We verwachten dan ook dat je je goed kunt vinden in het gedachtegoed van de SP en dat je de uitgangspunten en doelen van de SP kunt vertalen in (ideeën voor) beeld.

Wij bieden
Een unieke stageplek in het hart van de Tweede Kamer. Je krijgt van ons de mogelijkheid om jezelf nog beter te ontwikkelen in jouw vakgebied door zelf aan de slag te gaan, en door te onderzoeken en te ontwikkelen waar kansen liggen. En dat op een plek waar veel dagelijkse begeleiding is, zowel als regelmatige begeleidings- en ontwikkelgesprekken. Wij zijn een erkend leerbedrijf bij het SBB.

Stage- en onkostenvergoeding
Als stagiair ontvang je een bruto stagevergoeding van max € 250,-- per maand.
Je ontvangt een vergoeding van je reiskosten (openbaar vervoer, 2e klas).

Interesse?
Heb je interesse in deze stageplek? Stuur dan je cv en motivatiebrief naar Sarah Dobbe, s.dobbe@tweedekamer.nl. Hier kan je ook terecht als je nog vragen hebt.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.