Fractiemedewerker Zorg (m/v) - Fulltime

De SP is op zoek naar een medewerker die het team van de SP in de Tweede Kamer wil komen versterken op het beleidsterrein zorg.

De SP is een politieke partij die zich binnen en buiten het parlement inzet voor een
samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan. Een fractiemedewerker is, samen met de woordvoerder(s) op onderhavige en andere beleidsterreinen, verantwoordelijk voor de ondersteuning van Kamerleden bij inhoudelijke standpuntbepaling en profilering van de fractie.

Wat ga je doen?

Het takenpakket is intensief en gevarieerd. Je bereidt debatten voor en volgt politieke ontwikkelingen op de voet. Je weet wat er in media en samenleving speelt op jouw beleidsterrein en kunt indien nodig, in overleg met je Kamerlid snel politieke actie ondernemen.

Wie ben jij?

Je vindt het leuk en nuttig om buitenparlementaire activiteiten te coördineren, zoals het opzetten van acties, afnemen van enquêtes, onderzoek doen, etc. Je onderhoudt een netwerk van contacten en bent in staat om doelgericht werkbezoeken te organiseren. Omdat je veel zult schrijven (debatvoorbereidingen, opiniestukken, emails en notities) verwachten we een goede taalvaardigheid. Daarnaast voel je je betrokken bij de partij en bezoek je partijbijeenkomsten zoals congres, partijraad en regioconferenties.

Je hebt bij voorkeur het werk en denkniveau behorend bij een wetenschappelijke opleiding en affiniteit met zorg. Relevante werkervaring op genoemde terreinen en een flexibele werkhouding strekken tot de aanbeveling. Hetzelfde geldt voor politieke ervaring in de SP of in een maatschappelijke organisatie. Je bent in staat om zelfstandig en pro-actief te werken, met een dienstbare opstelling. Je bezit flexibiliteit ook in werktijden en bent steeds alert op de actualiteit, ook buiten werktijden. Het onderschrijven van het SP gedachtegoed is een voorwaarde, net als lidmaatschap van de partij.

Wij bieden je een fulltime baan in misschien wel de meest enerverende werkomgeving van het land. Bij goed functioneren is er zicht op een vaste aanstelling. We bieden een salaris op basis van de beloningsvoorwaarden van de SP met goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Vragen? Neem dan contact op met Meta Meijer: mmeijer@sp.nl of 070-3183044

Wil jij je talent inzetten om met de SP te werken aan gelijkwaardigheid, menselijke waardigheid en solidariteit? Stuur je sollicitatie uiterlijk 15 december naar:

SP Tweede Kamerfractie
t.a.v. Meta Meijer