Fractiemedewerker Wonen (m/v) - fulltime

De SP is op zoek naar een medewerker die het team van de SP in de Tweede Kamer wil komen versterken op het beleidsterrein Wonen.

De SP is een politieke partij die zich binnen en buiten het parlement inzet voor een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan.  De fractiemedewerker is, samen met de woordvoerder(s) op onderhavige en andere beleidsterreinen, verantwoordelijk voor de inhoudelijke standpuntbepaling en profilering van de fractie.

Wat ga je doen?

Je takenpakket is intensief en gevarieerd. Je volgt als fractiemedewerker Wonen de politieke ontwikkelingen op de voet. Je weet wat er in media en samenleving speelt op jouw beleidsterrein en kunt indien nodig, in overleg met het Kamerlid, snel politieke actie ondernemen. Je bereidt de politieke debatten voor.

Wie ben jij?

Je vindt het leuk en nuttig om buitenparlementaire activiteiten te coördineren, zoals het opzetten van acties, afnemen van enquêtes en onderzoek doen. Je onderhoudt een netwerk van contacten en bent in staat om doelgericht werkbezoeken te organiseren. Je hebt een goede taalvaardigheid en kunt goed begrijpelijk schrijven (debatvoorbereidingen, opiniestukken, e-mails en notities). Daarnaast voel je je betrokken bij de partij en bezoek je partijbijeenkomsten zoals het jaarlijkse fractieweekend, het congres, de partijraad, regioconferenties en de Nieuwe Ledendag. Uiteraard ben je een echte SP’er en enthousiast lid van onze partij.

Je hebt het werk en denkniveau behorend bij een wetenschappelijke opleiding en affiniteit met het thema Wonen. Relevante werkervaring op het beleidsterrein strekt tot aanbeveling. Hetzelfde geldt voor politieke ervaring in de SP of in een maatschappelijke organisatie. Je bent in staat om zelfstandig en pro-actief te werken, met een dienstbare opstelling. Omdat de politiek nooit stil staat, gaat het hier dan ook niet om een ‘9 tot 5-baan’. Je bent dus steeds alert op de actualiteit, ook buiten werktijden en vindt het geen bezwaar om ook bij een laat debat aanwezig te zijn.

Het maken van een opdracht kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Wij bieden je een fulltime baan in misschien wel de meest enerverende werkomgeving van het land. Bij goed functioneren is er zicht op een vaste aanstelling. We bieden een salaris op basis van de beloningsvoorwaarden van de SP met goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Vragen? Neem dan contact op met Meta Meijer: personeelszaken@sp.nl of 06 186 32 850

Wil jij je talent inzetten om met de SP te werken aan gelijkwaardigheid, menselijke waardigheid en solidariteit? Stuur je sollicitatie dan uiterlijk 15 december naar:

SP Tweede Kamerfractie
t.a.v. Meta Meijer