www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
  • Maandag 28 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement, Erik Wesselius is te gast in poppodium EKKO en debatteert over de "macht van Europa".
  • Dinsdag 29 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement Erik Wesselius, zal deelnemen aan het EU panel van de University College Utrecht.
  • Dinsdag 29 april Rotterdam - 20:00 - 21:30 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Alexander van Steenderen is te gast bij de politieke talkshow DRAAD.
SP.nl/europa

/europa :: Nieuws

SP stuurt Donner terug naar Europa

30-06-2011 SP-Kamerlid Sadet Karabulut kreeg vandaag steun van de Kamer voor haar voorstel om de Brusselse bemoeienis met onze sociale huursector te stoppen. Door haar plan moet minister Donner nu naar Brussel om te vertellen dat zij zich niet met onze woningbouw moeten bemoeien. Karabulut: ‘Met dank aan Brussel zouden mensen die meer dan 33.000 euro per jaar verdienen niet meer een sociale huurwoning kunnen krijgen, terwijl je met dat salaris ook nauwelijks een huisje kan kopen. Donner moet nu in Brussel gaan vertellen dat hij hier niet mee akkoord kan gaan en dat deze grens moet worden verruimd.’

SP voorkomt Europese bemoeienis met woningcorporaties

02-07-2010 Minister Van Middelkoop (Wonen, Wijken en Integratie) moet terug naar Brussel om uitstel te vragen voor de invoering van de Europese beperkingen op de Nederlandse sociale volkshuisvesting. De Tweede Kamer heeft op voorstel van SP-Kamerlid Sadet Karabulut de minister daartoe opgeroepen. De Europese Commissie besloot eind vorig jaar dat Nederlandse woningcorporaties inkomenseisen moeten stellen aan huurders en wees steunmaatregelen vanuit de overheid af. Volgens SP-Kamerlid Sadet Karabulut is dat een ongewenste inmenging van Brussel in Nederlandse aangelegenheden: "Wij kunnen prima zelf bepalen hoe we de sociale volkshuisvesting inrichten. Brussel probeert de beschikbaarheid van betaalbare woningen te beperken, dat is geen goede zaak."

/europa :: column

/europa :: video's