www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Zondag 20 april Buitenhof, Nederland 1 - 12:10-13:00 uur, Dennis de Jong is te gast bij het programma Buitenhof over de Europese verkiezingen.
  • Dinsdag 22 april Dit is de Dag, Nederland 1 - 07:00 - 09:00 uur, Dennis de Jong is te zien in een reportage van Dit is de Dag over de Europese verkiezingen van 22 mei.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 15:00 - 17:00 uur, Europarlementariër Dennis de Jong neemt deel aan het Europees verkiezingsdebat georganiseerd door Transport en Logistiek Nederland in Nieuwspoort, Lange Poten 10
SP.nl/europa

/europa :: Nieuws

SP stuurt Donner terug naar Europa

30-06-2011 SP-Kamerlid Sadet Karabulut kreeg vandaag steun van de Kamer voor haar voorstel om de Brusselse bemoeienis met onze sociale huursector te stoppen. Door haar plan moet minister Donner nu naar Brussel om te vertellen dat zij zich niet met onze woningbouw moeten bemoeien. Karabulut: ‘Met dank aan Brussel zouden mensen die meer dan 33.000 euro per jaar verdienen niet meer een sociale huurwoning kunnen krijgen, terwijl je met dat salaris ook nauwelijks een huisje kan kopen. Donner moet nu in Brussel gaan vertellen dat hij hier niet mee akkoord kan gaan en dat deze grens moet worden verruimd.’

SP voorkomt Europese bemoeienis met woningcorporaties

02-07-2010 Minister Van Middelkoop (Wonen, Wijken en Integratie) moet terug naar Brussel om uitstel te vragen voor de invoering van de Europese beperkingen op de Nederlandse sociale volkshuisvesting. De Tweede Kamer heeft op voorstel van SP-Kamerlid Sadet Karabulut de minister daartoe opgeroepen. De Europese Commissie besloot eind vorig jaar dat Nederlandse woningcorporaties inkomenseisen moeten stellen aan huurders en wees steunmaatregelen vanuit de overheid af. Volgens SP-Kamerlid Sadet Karabulut is dat een ongewenste inmenging van Brussel in Nederlandse aangelegenheden: "Wij kunnen prima zelf bepalen hoe we de sociale volkshuisvesting inrichten. Brussel probeert de beschikbaarheid van betaalbare woningen te beperken, dat is geen goede zaak."

/europa :: column

/europa :: video's