Op 16 augustus is het tien jaar geleden dat de zwaarste beving tot nu toe plaatsvond in Groningen. Sindsdien is er een opeenstapeling van problemen geweest in het bevingsgebied. Tot op de dag van vandaag zijn er helaas geen adequate oplossingen. Om hier aandacht voor te vragen organiseren GBB, het Groninger Gasberaad, Chris Garrit en SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman een actiemaand. Het is tijd voor respect voor Groningen!

De actiemaand is gestart

De actiemaand is gestart met een wandeltocht op 16 augustus van Huizinge naar Groningen. Iedereen was welkom om een stuk – of de gehele wandeling – met ons mee te lopen! Er werd verzameld in Middelstum om via Westerwijtwerd, Bedum en Zuidwolde te eindigen op de Grote Markt in Groningen.

9 actiebijeenkomsten

Gedurende de actiemaand zullen er negen bijeenkomsten plaatsvinden. De bijeenkomsten beslaan de volgende thema’s: 24 augustus Ondernemers, 26 augustus Boeren, 29 augustus Huurders, 1 september Gezondheid, 3 september Jongeren, 4 september Cultureel erfgoed, 5 september Afbouw Gaswinning, 9 september Schade en Versterken en 15 september Macht en Tegenmacht.

We vinden het belangrijk om tijdens de bijeenkomsten informatie op te halen. Je bent van harte welkom om jouw input te geven. Alle opgehaalde informatie zullen wij verwerken in een eisenlijst voor Groningen. Het is tijd voor respect voor Groningen!

Slotactie op 16 september

Op 16 september wordt er een actie op de Grote Markt in Groningen georganiseerd. We presenteren dan de eisenlijst voor Groningen, samengesteld aan de hand van de voorgaande bijeenkomsten. Den Haag kan en mag zijn ogen niet meer sluiten voor de ramp in slow motion die zich al tien jaar lang in Groningen afspeelt. Het is tijd voor respect voor Groningen!

Meer informatie over locaties en aanmelden voor de wandeltocht en/of de bijeenkomsten is te vinden op respectvoorgroningen.nl.