www.sp.nl/zorg

Hanne Drost
Bas Maes
SP.nl/zorg
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Bussemaker moet toekomst Meavita garanderen

29-01-2009 • SP-Kamerlid Renske Leijten wil van staatssecretaris Bussemaker (Volksgezondheid) de keiharde garantie dat het nagenoeg failliete Meavita de zorg aan duizenden mensen in Nederland blijft garanderen. Renske Leijten: “Bos kan banken na foute beleggingen en beheer redden, dat moet Bussemaker dat ook kunnen in de zorg.”

Meavita (Photo ANP)Meavita is een van de grootste zorginstellingen van Nederland die niet alleen thuiszorg maar ook verpleeg- en verzorgingshuizen heeft. De zorginstelling is in zulke financiële problemen gekomen dat voortzetting van de zorg en de huishoudelijke hulp aan de 100.000 mensen op korte termijn in gevaar komt. De financiële problemen worden onder andere veroorzaakt door de te lage tarieven voor de huishoudelijke zorg van de WMO die geregeld wordt door de gemeenten.

Na het debat over de situatie bij Meavita heeft staatssecretaris Bussemaker toegezegd de zorgverlening de volgende twee weken te garanderen. Signaleert u toch dat het mis gaat? Vertel het ons via meavita@sp.nl