www.sp.nl/zorg

Hanne Drost
Bas Maes

/zorg :: agenda

• Vrijdag 22 augustus Stegeren - 10:00 uur, Tjitske Siderius brengt een bezoek aan zorglandgoed Stegerveld van de Baalderborggroep waar mensen met een verstandelijke beperking wonen en intensieve begeleiding krijgen bij een sterk gestructureerd en voorspelbaar dagelijks leven.
  • Maandag 25 augustus Voorthuizen - 13:00 uur, Tjitske Siderius en Renske Leijten gaan op werkbezoek bij private verslavingszorginstelling Solutions.
  • Dinsdag 26 augustus Amsterdam - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij de dak- en thuislozenopvang in Amsterdam.
  • Donderdag 28 augustus Zwolle - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij Bureau Jeugdzorg Overijssel om in gesprek te gaan over de overheveling van taken naar de gemeenten en de consequenties hiervan voor Bureau Jeugdzorg.
SP.nl/zorg
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Spoeddebat over tekorten in gehandicaptenzorg

25-09-2007 • De Tweede Kamer houdt op verzoek van SP-Kamerlid Agnes Kant nog deze week een spoeddebat over de het stoppen van financiering van intensieve zorg voor verstandelijke gehandicapten die in instellingen verblijven.

Naar aanleiding van de commotie rond de schokkende situatie van de gehandicapte Jolanda Venema, die enkele jaren terug naakt werd vastgebonden, werd destijds een subsidieregeling ingesteld. Via deze regeling konden instellingen voor verstandelijk gehandicapten die extra intensieve zorg nodig hebben, financiering krijgen voor extra personeel. Dit blijkt nu niet meer mogelijk omdat het geld op is.