www.sp.nl/zorg

Hanne Drost
Bas Maes

/zorg :: agenda

• Vrijdag 22 augustus Stegeren - 10:00 uur, Tjitske Siderius brengt een bezoek aan zorglandgoed Stegerveld van de Baalderborggroep waar mensen met een verstandelijke beperking wonen en intensieve begeleiding krijgen bij een sterk gestructureerd en voorspelbaar dagelijks leven.
  • Maandag 25 augustus Voorthuizen - 13:00 uur, Tjitske Siderius en Renske Leijten gaan op werkbezoek bij private verslavingszorginstelling Solutions.
  • Dinsdag 26 augustus Amsterdam - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij de dak- en thuislozenopvang in Amsterdam.
  • Donderdag 28 augustus Zwolle - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij Bureau Jeugdzorg Overijssel om in gesprek te gaan over de overheveling van taken naar de gemeenten en de consequenties hiervan voor Bureau Jeugdzorg.
SP.nl/zorg
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Leijten opent bijzondere sportschool

02-09-2012 • SP Kamerlid Renske Leijten heeft zaterdag de feestelijke opening verzorgd van een beweegstudio in Den Haag, gericht op mensen met een maatje meer.

Renske Leijten

Renske Leijten: ‘Ik ben erg blij met dit initiatief. Regelmatig bewegen is goed voor de gezondheid, maar juist mensen die wat te zwaar zijn ervaren vaak belemmeringen om te gaan sporten. Dit kan gaan om fysieke belemmeringen, maar ook gevoelens van schaamte spelen soms een rol. Deze drempels moeten zoveel mogelijk worden weggenomen, want sport en beweging moeten toegankelijk zijn voor iedereen.'