www.sp.nl/zorg

Hanne Drost
Bas Maes

/zorg :: agenda

• Maandag 25 augustus Voorthuizen - 13:00 uur, Tjitske Siderius en Renske Leijten gaan op werkbezoek bij private verslavingszorginstelling Solutions.
  • Dinsdag 26 augustus Amsterdam - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij de dak- en thuislozenopvang in Amsterdam.
  • Donderdag 28 augustus Zwolle - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij Bureau Jeugdzorg Overijssel om in gesprek te gaan over de overheveling van taken naar de gemeenten en de consequenties hiervan voor Bureau Jeugdzorg.
SP.nl/zorg
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Leijten: ‘VVD voedt schuldgevoel bij patiënten’

04-11-2011 • SP-Kamerlid Renske Leijten vindt het VVD-voorstel - om mensen een rekening te sturen wanneer zij gebruik maken van zorg - te gek om los te lopen. Leijten: ‘Wat wil de VVD nu eigenlijk zeggen tegen de kankerpatiënt die een rekening van tienduizenden euro’s krijgt toegestuurd? Jij bent een kostenpost, hou daar eens mee op? Het is een pervers plan waarmee mensen niet kostenbewust worden gemaakt maar een schuldgevoel wordt aangepraat. En dat door een partij die juist op alle fronten de zorgkosten uit de hand laat lopen.’