www.sp.nl/zorg

Bas Maes
Hanne Drost

/zorg :: agenda

• Donderdag 21 augustus Zutphen - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij jeugdzorginstelling Intermetzo. Zij begeleiden kinderen en jongeren met meervoudige, complexe problemen.
  • Vrijdag 22 augustus Stegeren - 10:00 uur, Tjitske Siderius brengt een bezoek aan zorglandgoed Stegerveld van de Baalderborggroep waar mensen met een verstandelijke beperking wonen en intensieve begeleiding krijgen bij een sterk gestructureerd en voorspelbaar dagelijks leven.
SP.nl/zorg

Dossier Farmaceutische industrie

25 medicijnen

In de medische wetenschap is een discussie gaande over de bemoeienis van de farmaceutische industrie met het medisch onderzoek. Wetenschappers zijn bang dat de industrie te veel de agenda van onderzoek gaat bepalen. Meer in het algemeen vrezen zij dat de industrie een te grote invloed heeft op de uitkomsten van het medisch onderzoek.

De SP wil de invloed van de farmaceutische industrie terugdringen, en deed hier 25 voorstellen (pdf) voor.

Studio SP