www.sp.nl/werk

SP.nl/werk

/werk :: Nieuws

5 vragen over de Participatiewet

24-02-2014 Afgelopen week debatteerde de Tweede Kamer over de Participatiewet. De SP heeft volmondig tegen deze wet gestemd. Maar wat houdt die wet nu precies in en waar maakt de SP zich zorgen om?

Klijnsma

Armoede Werkt niet-kaarten overhandigd aan Klijnsma

19-02-2014 De Abvakabo heeft namens het platform Armoede Werkt Niet 15.000 getekende ansichtkaarten met 'Groeten uit de sociale werkplaats' overhandigd aan staatssecretaris Klijnsma. De afzenders maken zich zorgen over de toekomst van de sociale werkplaatsen.

Sociale werkplaats Sociale werkplaats Orionis in Middelburg

Roemer bezoekt Middelburg en Vlissingen

13-02-2014 SP-leider Emile Roemer heeft donderdag een bezoek gebracht aan een sociale werkplaats in Middelburg en een dagbestedingsproject in Vlissingen.

Sociale werkplaatsen

Roemer: 'Behoud de banen in de sociale werkplaatsen'

11-02-2014 Dinsdag kwamen ruim 6000 medewerkers van sociale werkplaatsen uit heel het land naar Den Haag om te demonstreren voor behoud van de sociale werkplaatsen. Emile Roemer en Sadet Karabulut waren bij deze manifestatie aanwezig om de mannen en vrouwen van de sociale werkplaatsen te steunen. Roemer: 'Terwijl er miljarden worden uitgegeven aan banken zou er geen geld meer zijn voor de mensen in de sociale werkplaatsen. Wat een onzin! De sociale werkplaats mag geen sterfhuis worden.'

Gedoogpartijen nemen afbraakplannen Klijnsma grotendeels over