www.sp.nl/werk

Thijs Coppus
Bart van Kent

/werk :: agenda

• Vrijdag 25 april Rotterdam - 9:30 - 13:30 uur, Sadet Karabulut brengt een bezoek aan Bureau Frontlijn. Locatie: Stadhuisplein 30, Rotterdam.
  • Donderdag 8 mei Den Haag - 15:00 - 17:00 uur, Dennis de Jong gaat in debat over de oorzaken en gevolgen van de financiële crisis georganiseerd door Finance Watch, de Consumentenbond, Oxfam Novib en FNV.
  • Vrijdag 9 mei Amsterdam - 16:45 - 18:00 uur, Sadet Karabulut neemt deel aan het slotdebat van Qgracht500 in hotel The Grand, Oudezijds Voorburgwal 197 Amsterdam.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Roemer en Cohen samen in actie tegen bezuinigingen

07-11-2010 • De actie tegen plannen van het Kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen blijkt een groot succes. Binnen twee weken tijd hebben al 10.000 mensen via de actiesite www.armoedewerktniet.nl de petitie getekend. Zaterdag 27 november is er een actiedag in de Brabanthallen, waar onder andere Emile Roemer en Job Cohen zullen spreken.

SP-Kamerlid Sadet Karabulut is blij met de steun van zoveel mensen: 'Niet alleen wij maar ook heel veel andere Nederlanders pikken deze laffe aanval op de inkomens en banen van de meest kwetsbare mensen in onze samenleving niet. Wij zullen ons verzetten tot deze onzalige plannen van tafel zijn. Ik roep iedereen op zich bij dit verzet aan te sluiten. Niet alleen door de petitie te tekenen maar ook door massaal deel te nemen aan de manifestatie 'Armoede werkt niet' op zaterdag 27 november van elf tot twee in de Brabanthallen in Den Bosch. Op die dag zullen we een grote vuist maken tegen de bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking. Zij mogen niet de rekening van de crisis betalen!'

Op de manifestatie spreken onder andere SP leider Emile Roemer en PvdA leider Job Cohen. Ook de Abvakabo/ FNV steunt de acties en zal spreken. Optredens zijn er van Vincent Bijlo (cabaretier), Bl3nder (met Def P.), Spic 'n Span (swingband SP) en Harry Slinger (van Drukwerk). De dagpresentatie is in handen van de Rotterdamse Carrie Jansen. Mensen kunnen zich via de actiesite opgeven voor busvervoer vanuit het hele land.