www.sp.nl/werk

Bart van Kent
Thijs Coppus

/werk :: agenda

• Woensdag 17 september Arnhem - 19:30 uur, Sadet Karabulut neemt deel aan een debat over de arbeidsmarkt onder de participatiewet. Georganiseerd door Abvakabogroep WsW in Arnhem.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Derde stakingsdag postwerkers in Rotterdam

29-04-2008 • Met steun van de SP en de vakbonden zetten werknemers van TNT deze week hun stakingsacties voort. Rotterdam was dinsdag aan de beurt. Om klokslag 0.00 uur legden nagenoeg alle postbodes, -bezorgers en -sorteerders het werk neer. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen en een aantal Rotterdamse SP’ers waren aanwezig om de stakers een hart onder de riem te steken.

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen spreekt met een werknemer van TNTOp de actiesite Red de Postbode komen inmiddels honderden betuigingen van steun voor de postwerkers binnen. Gesthuizen: "De stakers moeten absoluut volhouden. Er is heel wat nodig om politiek Den Haag wakker te schudden." Dat de werknemers van TNT bereid zijn vol te houden, is de afgelopen week gebleken en zal volgende week weer duidelijk zijn als Eindhoven het zonder post moet doen. De SP blijft de stakers waar mogelijk ondersteunen.

Stakers schrijven zich in
Rotterdamse postwerkers schrijven zich in voor de staking.