www.sp.nl/werk

Bart van Kent
Thijs Coppus

/werk :: agenda

• Woensdag 17 september Arnhem - 19:30 uur, Sadet Karabulut neemt deel aan een debat over de arbeidsmarkt onder de participatiewet. Georganiseerd door Abvakabogroep WsW in Arnhem.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Koopkrachtbarometer: Staat uw koopkracht onder druk?

16-03-2008 • Het gaat goed met Nederland. De economie draait op volle toeren, de werkloosheid daalt en de winsten stijgen. Toch wordt er gemord, want niet iedereen merkt even veel van de economische groei. De mensen met de laagste inkomens hebben al jaren moeite met rondkomen. Ook politieagenten, leraren en werknemers in de zorg willen een beter salaris. Grote groepen zijn er in koopkracht op achteruitgegaan en hebben soms moeite hun vaste lasten te betalen. Om dat koopkrachtverlies goed te meten, komt de SP met de Koopkrachtbarometer.

Koopkracht

Volgens de laatste berichten stijgt de inflatie meer dan verwacht, worden dagelijkse boodschappen en de zorgverzekering duurder. De SP wil uw ervaringen horen. Laat ons weten wat er met uw portemonnee gebeurt. Uw reacties zal de SP gebruiken om concrete voorstellen te doen voor compensatie van mogelijk koopkrachtverlies. U vindt de Koopkrachtbarometer hier.

Luister naar het gesprek dat Jan Marijnissen had met Sadet Karabulut over de Koopkrachtbarometer, de toenoemde actiebereidheid in de publieke sector en de 'hete lente' die sommigen voorspellen.