www.sp.nl/werk

Thijs Coppus
Bart van Kent

/werk :: agenda

• Vrijdag 25 april Rotterdam - 9:30 - 13:30 uur, Sadet Karabulut brengt een bezoek aan Bureau Frontlijn. Locatie: Stadhuisplein 30, Rotterdam.
  • Donderdag 8 mei Den Haag - 15:00 - 17:00 uur, Dennis de Jong gaat in debat over de oorzaken en gevolgen van de financiële crisis georganiseerd door Finance Watch, de Consumentenbond, Oxfam Novib en FNV.
  • Vrijdag 9 mei Amsterdam - 16:45 - 18:00 uur, Sadet Karabulut neemt deel aan het slotdebat van Qgracht500 in hotel The Grand, Oudezijds Voorburgwal 197 Amsterdam.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Karabulut wijst Samsom de weg

11-10-2012 • SP-Kamerlid Sadet Karabulut wil PvdA-leider Diederik Samsom helpen herinneren aan de belofte die Samsom deed op het Malieveld eerder dit jaar; het terugdraaien van de bezuinigingen op de sociale werkplaatsen, jonggehandicapten en de bijstand. Ten overstaan van 15.000 demonstranten zegde hij toe de Wet Werken naar Vermogen van tafel te willen vegen.

Sadet KarabulutKarabulut: 'Deze wet staat nu in de ijskast omdat de vorige Kamer deze controversieel heeft verklaard. Maar nu de VVD en PvdA samen om de onderhandelingstafel zitten maak ik me er toch zorgen om. Ik ben bang dat Samsom zijn idealen laat varen.'

Het SP-Kamerlid roept iedereen dan ook op om de PvdA te herinneren aan hun voornemen door Diederik Samsom een mail te sturen. Karabulut: 'Ik hoop dat we zo kunnen voorkomen dat de PvdA zich achter de VVD schaart en het einde dreigt voor de sociale werkvoorziening.'