www.sp.nl/werk

Thijs Coppus
Bart van Kent

/werk :: agenda

• Maandag 25 augustus Utrecht - 09:30 uur, Sadet Karabulut gaat op werkbezoek bij Stichting De Tussenvoorziening
  • Dinsdag 26 augustus Amsterdam - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij de dak- en thuislozenopvang in Amsterdam.
  • Woensdag 27 augustus Apeldoorn - 10:00 uur, Tjitske Siderius bezoekt sociale werkplaats Felua Groep in Apeldoorn om onder andere in gesprek te gaan over de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt voor mensen met een beperking.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Karabulut wijst Samsom de weg

11-10-2012 • SP-Kamerlid Sadet Karabulut wil PvdA-leider Diederik Samsom helpen herinneren aan de belofte die Samsom deed op het Malieveld eerder dit jaar; het terugdraaien van de bezuinigingen op de sociale werkplaatsen, jonggehandicapten en de bijstand. Ten overstaan van 15.000 demonstranten zegde hij toe de Wet Werken naar Vermogen van tafel te willen vegen.

Sadet KarabulutKarabulut: 'Deze wet staat nu in de ijskast omdat de vorige Kamer deze controversieel heeft verklaard. Maar nu de VVD en PvdA samen om de onderhandelingstafel zitten maak ik me er toch zorgen om. Ik ben bang dat Samsom zijn idealen laat varen.'

Het SP-Kamerlid roept iedereen dan ook op om de PvdA te herinneren aan hun voornemen door Diederik Samsom een mail te sturen. Karabulut: 'Ik hoop dat we zo kunnen voorkomen dat de PvdA zich achter de VVD schaart en het einde dreigt voor de sociale werkvoorziening.'