www.sp.nl/werk

Thijs Coppus
Bart van Kent

/werk :: agenda

• Maandag 25 augustus Utrecht - 09:30 uur, Sadet Karabulut gaat op werkbezoek bij Stichting De Tussenvoorziening
  • Dinsdag 26 augustus Amsterdam - Tjitske Siderius gaat op werkbezoek bij de dak- en thuislozenopvang in Amsterdam.
  • Woensdag 27 augustus Apeldoorn - 10:00 uur, Tjitske Siderius bezoekt sociale werkplaats Felua Groep in Apeldoorn om onder andere in gesprek te gaan over de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt voor mensen met een beperking.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Senaat beslist over AOW-leeftijd

09-07-2012 • Dinsdag beslist de Eerste Kamer over het plan om de AOW-leeftijd al vanaf komend jaar te verhogen. Deze dag is tevens de laatste vergaderdag van de Eerste Kamer voor het reces. Maandagmiddag wordt op voorstel van SP-senator Tuur Elzinga op de valreep nog een expertmeeting gehouden.

Volgens Elzinga is de besluitvorming zowel in de Tweede als Eerste Kamer onnodig gehaast verlopen: ‘Dat gaat zeer ten koste van de zorgvuldigheid. Daarom heb ik voorgesteld dat we in ieder geval voordat we morgen beslissen, vandaag nog een aantal deskundigen kunnen horen over de problemen die met invoering en uitvoering gepaard zullen gaan. Vertegenwoordigers van uitvoeringsorganisaties, werknemers, werkgevers en gepensioneerden plus enkele onafhankelijke deskundigen zullen ons vandaag op de valreep komen informeren.’ Volgens de SP-senator heeft het er alle schijn van dat de regering hoe dan ook voor de verkiezingen van 12 september een politiek feit wil creëren. Elzinga: ‘Maar iedereen weet dat na de verkiezingen er een nieuwe coalitie komt die deze besluiten weer door andere besluiten zal kunnen vervangen.’

De expertmeeting begint maandag om 13:00 uur en is live te volgen via de website van de Eerste Kamer. Het plenaire debat in de Eerste Kamer over de verhoging van de AOW-leeftijd begint dinsdag om 14:00 uur. Ook dat debat is live via de website van de Senaat te volgen.